{B} Magi i Pandprye

Forts. på avsnitt 1.

Efter att drottningen hade pratat gick Lecia vidare efter Michelle för att börja hennes första jobb.
"Du ska först ta på dig jobb kläder och sen följa med mig ner till grottan i djungeln" Sa Michelle.
"Okej, låter jobbigt" Sa jag hironiskt och log brett. Jag gick efter Michelle
tills jag kom fram till en stor sal där Michelle visade en stor gammal byrå och öppnade den sedan.
Jag tittade ner i den medans Michelle tog upp ett klädesplagg.
"Ta på dig dom här och skynda dig!" Sa hon och sprang iväg.
 
Jag tog snabbt på mig kläderna och sprang sedan efter Michelle(vart hon nu skulle visste jag inte)
Efter ett tag fattade jag att hon sprang till djungeln. Jag följde efter brådskande och stannade där
hetsat och drog ett djupt andetag. Jag satte mig ner och märkte att jag hade sprungit
förbi Michelle. Michelle kom springande tröttsam och såg mig.

"Värst vad du va snabb" Sa hon och skrattade lågt.
"Ja, jag har mina instinkter" Sa jag och log blekt. Hon gick nerför grottan och jag följde efter.
När vi kom ner kastade hon en spade åt mig och jag flinade.

"Gräv" Sa Michelle och började gräva.
"Okej" Sa jag och gjorde samma sak. Efter en stund blev jag nyfiken och frågade:
"Varför ska vi gräva?" Sa jag till Michelle och hon log mot mig.
"För att vi ska få en grop" Sa hon och fortsatte gräva. Jag nickade och grävde.
Efter nån timme var vi klara med en stor grop mycket perfekt. Michelle slängde ner spaden på marken
och gick upp. Jag gjorde samma sak men tvärstannade när Michelle tittade illsket
på mig.
"Det var meningen att DU skulle ta upp spadarna och föra dom till slottet" Sa hon med ett leende.
"Jaha" Suckade jag och tog upp dom och följde efter Michelle.

Vi gick vägen till slottet och upp till vårat rum. Jag la mig på mattan och blundade sakta medans
Michelle bytte om till sitt nattlinne.
"Ska inte du också byta om och sova?" Sa hon och drog på sig linnet.

"Jo då" Sa jag och log. Jag drog av mig klänningen och satte på mig mitt linne.
Jag gick och la mig. Nästa morgon vaknade jag tidigt och gick ner för att arbeta.
I salen stod och satt många bekänter/städerskor och städade upp.
Jag log mot alla och började skrubba på dom vita prickarna som satt fast på väggen och golvet.

När jag var klar gick jag upp och bytte om till andra kläder mina vardagliga kläder.
Efter det hade jag ledigt en stund och gick en promenad runt Pandprye.
Riket var stort men ändå rätt litet. Jag vandrade in i en skog(rätt läskig skog)
Det var mörkt men man såg ändå bra. Plötsligt började det rafsa i en buske åt vänstra hållet.
Jag blev rädd men gick ändå fram för att undersöka det. Just då hoppade det fram en
stor men smal lång tjej med en konstig klänning och ett par märkliga vingar på sig.

Hon log mot mig jätte brett och jag försstod ingenting. Ändå lyckades jag kämpa fram ett
leende som svar.

"Vem är du" Sa flickan med en ljus röst.
"Lecia Pettigrew!" Skrek jag snabbt och vinkade sakta med handen.
"Fint namn! jag heter Shelly Holmes" Sa Shelly och log mer.

"T..tack" Sa jag och log.
"Vart kommer du ifrån" Sa Shelly.
"Slottet" Sa jag.
"Okej, jag kommer härifrån skogen" Sa Shelly med ett brett leende.
"Men.. vad är du för nåt?" Sa jag och tittade konstigt på hennes vingar.
"Jag är en vruid, nästan som en druid fast med vingar" Sa Shelly.
"Aha.. jag tror jag har hört talas om sådana" Sa jag och log blekt.
"Bra! vill du följa med till min stam?" Sa Shelly och drog lite i min arm.
"Öh.. visst" Sa jag och försökte låta trevlig. Shelly drog med mig in mot skogen tills vi kom fram till
en stor stam med några slags indiantält och massor med vruider.



Jag är tvungen att stänga av  forts. imorgon


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0