{B} Magi i Pandprye

Hehe.. ännu en forts . på 1 avsnittet-

"Ta på dig denhär!" Skrek Shelly lågt och räckte mig en grön kappa med ett rött band i mitten.
Jag tog på mig den snabbt och drog över luvan. När vi hade gått en bit kom vi fram till en stor slags sten.
"Varför ska vi stå här?" Sa jag nyfiket.
"Vi ska vänta på Evra" Sa hon lågt.
"Vem är Evra?" Viskade jag skarpt.
"Hövdingen" Viskade hon tyst. Efter en stund kom en svart bolly fram till stenen och ställde sig på den-
"Det är ju en bolly" Sa jag och stirrade konstigt på bollyn.

"Vänta.." Viskade hon. Bollyn började plötsligt röra på munnen och PRATADE!
"Var hälsad madam Lecia.." Sa han och fortsatte.
"Du är välkomnad till vårat rike och godtas med en stor välkomsfest" Fortsatte han.
"Äh..." Svarade jag tyst..
"Hur kan du mitt namn och varför ska vi ha en välkomsfest?" Frågade jag undrande.
"För att du är speciell.. dotter till Hebernilius den store" Svarade han.
"Ja det vet jag men var han stor?.." Frågade jag nyfiket.
"Han var kung över våran stam" Svarade han.
"Va?! var han? Coolt!" Sa jag och skrattade.
"Det är så skönt att se dig här" Skrattade han.
"Okej, men om han var hövding över eran stam va inte han en vruid?" Frågade jag.
"Jodå men du blev ingen för att du är trollkunnig" Viskade han.
"Va`?,... jag är vadå?" Sa jag skrajt.
"Strunt i det du får veta mer om det på festen imrogon" Svarade han.
"Fest? vilken fest" Frågade jag.
"Välkomsfesten" Svarade han och log brett. Jag nickade och följde efter Shelly.
"Varför är han en bolly?" Viskade jag till Shelly.
"För att han kan förvandla sig till det" Viskade hon tillbaks.
"Häftigt" Sa jag och log. När vi kom fram till hennes tält tvekade hon och vände sig om.
"Du måste nog gå hem nu" Sa hon och snyftade.
"Varför?" frågade jag surt.
"För att" Sa Shelly. Jag gick surt hem och tänkte på att jag hade kvar kappan. Jag drog snabbt
av mig kappan och vek ihop den. När jjag kom fram till slottsgården mötte jag Michelle som satt där
där på marken. Jag gick snabbt fram till henne och log brett.
Michelle vände sig surt till mig och PÅ HENNES ANSIKTE VAR DET ETT....

Forts. senare


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0